Kaše z quinoi s červeným ovocem a mandlemi

Kaše z quinoi s červeným ovocem a mandlemi

Nejraději ze všeho mám potraviny, které se pěstují v našich krajinách. Ale pro občasné spestření jídelníčku můžeme přeci jen sáhnou po něčem trošku exotičtějším, nemyslíte? Jednou z takových superpotravin pěstovanou v současnosti především v Peru a Bolívii může být i quionoa neboli merlík chilský. Přesto, že ji v kuchyni můžete použít úplně stejně jako obilovinu, botanicku se řadí spíše do rodiny řepy, mangoltu nebo špenátu. Je perfektním zdrojem vápníku, železa, fosforu a vitaminů skupiny B.

Oproti klasickým obilovinám jako jsou rýže, pšenice, oves je vyjímečná tím, že obsahuje všechny esenciální aminokyseliny (stavební látky bílkovin, které si naše tělo nedokáže samo vytvořit). Jedná se o plnohodnotný zdroj bílkovin, stejně jako potraviny živočištého původu.

Já quinou používám v kuchyni moc ráda. Občas s ní zahuštuji polévky, přidávám do salátu anebo sladkých kaší. Skvěle se hodí do dětských jídelníčků pro vegetariáný, vegany, bezlepkáře, sportovce i masožrouty, co si chtějí od masa odpočinout. Při redukčních jídelníčcích, ji vzhledem k vyššímu podílu sacharidů zařazujte občasně, pro spestření.

Variancí kaši jde vymyslet spousty. Přidávám jednu z mých oblíbených a k tomu přeji dobrou chuť. T.

Kaše z quinoi s červeným ovocem a mandlemi

Nutriční hodnota na 1 porci: 424 kcal

Sacharidy: 34 g

Bílkoviny: 12 g

Tuky: 31 g

IMG_5166

Ingredience na 2 porce:

  • 1 šálek bílé quinoi (asi 80 g)
  • 150 ml kokosového mléka (pokud nemáte domácí, lze použít koupené z plechovky)
  • 1 menší nastrouhané sladké jablko
  • 2 čajové lžičky chia semínek
  • špetka skořice
  • 2 lžičky kokosového oleje extra virgin nebo másla
  • 100 g v červeného ovoce na ozdobu
  • kvalitní med na doslazení (není nutný)
  • sekané mandle na ozdobu (asi 30 g)

Postup:
1. Quinou propláchněte pod tekoucí vodou a nechte okapat (pokud nepropláchnete, bude zůstane hořká). Připravte ji dle návodu na obalu.
2. Do hotové quinoi přidejte kokosové mléko, strouhané jablko, chia semínka a skořici. Nechte asi 10 min. probublávat na mírném plameni. Quinoa je hotová, jakmile jsou zrníčka otevřená a nafouklá.
3. Mezitím co se kaše vaří, rozpusťte v rendlíku směs červeného ovoce (mimo sezonu používám mražené, co zbylo z léta). Červené ovoce je kyselejší – podle potřeby jej proto doslaďte trochou kvalitního medu.
5. Hotovou kaši přendejte do misek, přimíchejte máslo nebo kokosový olej, přelijte směsí ovoce a zasypte sekanými mandlemi.

No Comments

Post a Comment


[related_post themes="flat" id="50494"]